Sayfa Başına Dön

Dergi Konuları

40 yorum
dergi fikirleri
Dergi Konuları için aklıma gelen fikirleri yazmaya çalıştım. Dergi konuları neler olabilir, ben bir dergide ne olursa okurum?gibi sorulara verdiğim cevapları yazdım. Belki daha sonra  insanlar genelde dergide ne görmek ister, dergi içerikleri nasıl olursa okumak isterler yönünde de önerilerimi yazmaya devam edebilirim. Ben burada dergi konusudergi içindekiler kısmı ile ilgili bir fikir bulutu sundum sadece.

Tarihte Bugün: Bu klasikleşmiş bir başlık aslında. Tarih dergilerinde  başta olmak üzere hemen hemen tüm dergilere konu olabilecek bir mevzu olduğunu düşünüyorum.

Ders veren hikayeler: Kıssadan hisse çıkarabileceğimiz minik hikayeler...

İcat ve Keşifler: Keşifler, icatlar, icatlar nasıl bulunmuş, kim tarafından bulunmuş. Benim ilgimi çeken yazılar.
Örneğim eskiden bilimle uğraşan kişiler bir konu üzerinde çalışırken çok farklı  mevzularda icatlar ortaya çıkardıklarını öğrendiğimde şaşkınlığımı gizleyememiştim. Birçok icatların, keşiflerin böyle meydana geldiğini okumuştum.

Özlü Sözler:Tarihe damga vurmuş kişilerin özlü sözlerine yer vermek, hem o isimleri hatırlamak  hem de tecrübelerini cümlelerin dokusunda hissetmek ve görmek açısından  güzel olabilir.

Başarı Hikayeleri: Tarihte meşhur olmuş kişilerin başarı hikayeleri: Örnek; Eistein, Edison,Walt Disney, Mozart, Bethowen, Picasso ..gibi tarihe damga vurmuş zatların yaşamlarından kesitler...

Günümüzün Dahileri:Günümüzde başarılı olmuş kişiler ve onların ürünleri; Facebook, google, twitter ve kurucuları gibi...

Yenilikler ve İcatlar: Son yıllarda icat edilmiş, keşfedilmiş bilgiler, yenilikler... Hatta öğrencilerin bu yönde çalışmaları ve  başarılarına rastlıyorum. Bir dergide bu küçük bilim insanlarına neden yer verilmesin ki.
Ne Okusam?:
Kitap Tavsiyeleri ve Bilgileri: Klasik Kitaplar, yeni çıkmış kitaplar...
 Kitap Listeleri:
*En çok satanlar,
* Ödüllü kitaplar,
*En çok beğenilen kitaplar,
*Çocuklar için kitap önerileri,
*Filme uyarlanmış kitap listeleri,
*Okunması gereken kitaplar....
*Romantik, komedi türü,
* Bilim kurgu türü,
*Distopya türü,
* Gerilim türü kitaplar,
*Dünya-Türk Klasik edebiyatı kitap listesi,
* Yer altı edebiyatından kitap listeleri...

Yazarları Tanıyalım; başlıklı bir bölümle yazarlar hakkında ilginç bilgiler sunulabilir.

Akıl Oyunları: Bilmece, Bulmaca, Hafıza gibi konular bu bölümde yer alabiir.

Kişisel Gelişim: Motivasyon, mutluluk, huzur, özgüven gibi konulara bir sayfa ayrılabilir.

Dersleri Seviyorum: Ders çalışma yöntemleri, derslerle ilgili bilgiler, ipuçları...

Pratik Yollar: 

 Kendin Yap: Evde yapabileceğimiz her türlü pratik konular. Çerçeve yapımı, vazo, ilginç süs eşyaları,örgü işleri...

Bu Mesleği Tanıyalım: Örneğin; stilist çok duyduğum ama yüzeysel bildiğim bir meslek dalı. O konuda bilgilendirici yazılar hoş olabilir.

Gastronomi son dönemlerde çok popüler. Ve aşçılıkla ilgili olduğunu öğrendiğimde çok şaşırmıştım. Aşçı nasıl oldu da gastronomiye evrildi bunu da bilmek isterdim. Eskiden beri bu isim vardı da biz mi bilmiyorduk.
Bu konular ilginç olabilir.
A'dan Z'ye tüm meslekler ele alınabilir. Bir de bu mesleklerde ismini duyurmuş kişilerle söyleşi de güzel olabilir.

Günlük Sorunlar: İnsanların karşılaştığı ufak sorunları ve çözümleri ele alan makaleler.

Şeker Konular: Bu başlığı bilim dergilerinde değil de daha magazinsel dergilerde bir bölüm başlığı olarak konması uygun olur. Bu yüzden yazdığım bölüm başlıkları uygun olur mu olmaz mı diye düşünmenizi tavsiye ederim.

Film-Dizi Köşesi: Eğitici, öğretici filmler...İlgi çekici diziler...

Artık dizilere, filmlere internetten ulaşmak çok kolay. Bu yüzden daha çok tavsiye ve önerilere muhtaç olduğumuz bir gerçek.

Komedi, bilim kurgu, fantastik, öğrencilerin izleyebileceği, anne- babaları ve öğretmenleri bilinçlendirecek türden filmlere yer verilebilir. Belki de psikolojik- gerilim severler için bir kategoride ayrılabilir. Korku filmi severleri de unutmamak gerek.

Sağlık Köşesi:

Kültür-Sanat Etkinlikleri:
Sanat, tiyatro,dans, opera, resim gibi her türlü etkinlikler.

Fuarlar: Kitap fuarları, kültürel, teknoloji fuarları ve ulusal fuarlar ele alınabilir.

Şehrimizi Tanıyalım:Şehirlerin meşhur yiyeceklerinden, yemeklerinden, gelenek ve göreneklerine, tarihi mekanları, eserlerine kadar kendine özgü bilgilere yer verilebilir.

Ülkeleri Tanıyalım: Aynı şekilde ülkelerin kendine özgü yaşamlarından, yemeklerine kütürüne değinilebilir.

Komik Yazılar: 
En sevdiğim şeylerden biri komik yazıları okumaktır. Keşke bu konuda yetenekli olsaydım. Blog yazılarımı komik, eğlenceli yazılarla doldururdum. Maalesef en zoru insanı gülümsetebilecek, eğlendirebilecek yazılar yazabilmek.

Sizden Gelenler: 
Sanatla  ve edebiyatla uğraşan gençler için yeteneklerini göstermek için  en iyi mecralar dergiler.  Edebiyat dünyasıyla ilgili olanların yazdıkları yazı, şiirler yayımlanabilir veya  bu konuda yetenekli okurlara yer verilebilir ya da okurların sorularına, fikirlerine...

Bir Fikrim Var: 
Hedefler, planlar, projeler, uygulamalar bu konu içine girebilir.

Bunu Biliyor muydunuz?:
İlginç bilgiler bu başlıkta verilebilir. Bazen yanlış bildiğimiz doğrular olabiliyor. Bazen kanıksadığımız ama arkasındaki ilginç hikayeyi hiç bilmediğimiz  mevzular ele alınarak açıklık getirilebilir.

Günün Hobisi: (Haftanın, Ayın Hobisi...)İnsanların hobi edinmesini teşvik edici bilgiler...Çeşitli ilginç, yararlı hobiler ve hobi kategorisine girebilecek tüm aktiviteler...

Hayvanlar Dünyası:

TeknoBilgi: Teknoloji ile ilgili bilgiler...

Yol Haritası: Bazen bir konuda ne yapacağımızı  bilemeyebiliriz ya da kendimizi geliştirmek için neler yapmamız, hangi adımları atmamız gerektiği ile ilgili bir fikrimiz olmayabilir. Kariyer, meslek, kurs.... Yol Haritası başlığı ile aydınlatıcı bilgiler verilebilir.

Ben Öğrenciyim: Yol haritası başlığı her alanı içine alabilecek geniş bir yelpaze. Daha spesifik olarak Ben Öğrenciyim başlığı altında öğrencilerin izleyeceği bir yol haritası olabilir. Ders, bölüm, okul, üniversite,kitap,meslek seçimi...gibi.

Öne Çıkanlar: Güncel ön plana çıkmış konular, bilgiler..

Mavi Yolculuk: 
Deniz ve gökyüzüyle alakalı her şey olabilir. Deniz seyahati, denizdeki canlılar, tatil...

Benim Modam: Daha magazinsel dergilerde bir moda köşesi muazzam olur. Moda olmazsa olmazlardan.

Geziyorum:  Seyahat severler için gezi rehberi.

Bir tavsiyem daha var aslında: Blogları inceleyin.  Blog dünyasının size bu konuda çok fazla fikirler vereceğini düşünüyorum. Bence bloglarda yer alan bazı yazılar dergide yer almaya aday konular içeriyor.

Not:Dergi içerikleri, konuları arayanların mevcut dergileri incelediklerini düşündüğüm için bundan bahsetme gereği duymamıştım. Yine de belirtmemde fayda var sanırım.

 Yayımlanmış dergileri incelemeyi ihmal etmeyin. Kopyalamak için değil. Çok farklı, daha iyi fikirler bulmanız için. O yüzden dergilere önce göz atmanız, neler olduğu konusunda fikir edinmeniz gerekir. Ancak sonra çok daha iyi, ilginç, değişik, orijinal fikirler bulabilirsiniz.

Ben dergilerde neler olduğunu biliyorum deseniz bile her tıkandığınızda yine de dergileri göz gezdirmenizi tavsiye ederim. Beyin maalesef unutuyor. Düşüncelerinizi dergi dünyasına adapte etmeniz için o sayfaları karıştırın.  Benden ufak bir öneri...

Dergi İsimleri Arayanlar için: Dergi İsimleri

40 yorum :

  1. Çok güzel olmuş gerçekten böyle devam����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sevgiler, saygılar...

      Sil
    2. Aynen ya süpersiniz çok yardımcı oldunuz 😊😊 teşekkür ederim

      Sil
    3. Rica ederim. Çok naziksiniz.Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  2. çok güzel gerçekten baya yardımcı oldunuz, güzel fikirler var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardımcı olabildiğime sevindim. Teşekkür ederim.

      Sil
  3. Halkla ilişkiler bölümü üzerine ne yazabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. *Üniversite sınavına hazırlanan, bu bölümü seçmeyi düşünenler için meslek ve puanları hakkında bilgi verilebilir.
      *Bu bölümünden mezun olanların çalışma alanlarından, iş imkanlarından bahsedilebilir. İnternette çağrı merkezi, reklam ajansları, emlak sektörü gibi alanlarda çalışabildiklerini okudum.
      *Halkla İlişkiler sektörüne öncülük eden isimlere yer verilebilir. Örneğin; Betül Mardini...onun konuşmalarını dinlemiştim...Ufku açan bilgileri ,tecrübeleri var...
      *Halkla ilişkiler bölümünü okumak için hangi özelliklere sahip olmak gerekiyor...(Konuşmayı ve insanlarla iletişim kurmayı seven gibi..)
      *Bu bölümü okuyanların staj yapıp yapmadıkları...
      *Bu bölümü bitirdikten sonra Yüksek lisans, doktora yapmayı düşünenler için bilgi verilebilir...
      *Ülkemizde bu bölümü bitirenlere ihtiyaç var mı?(Muhakkak vardır, bir yazıda okumak insanı bilinçlendirir..)
      Umarım bu yazdıklarım sorunuzun cevabıdır...

      Sil
  4. çok zor ve çok zahmetli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, her işin zorluğu ve zahmeti var maalesef. Bir işi sevdiğinizde ve karşılığını aldığınızda sanırım bu zorluk fark edilmiyor. Bir de İşi bölümlere ayırıp her seferinde bir bölümü ele almak çözüm olabilir belki.

      Sil
  5. Allah razı olsun çok güzel içerikler hepsini derleyip okuk dergisi yapacağız inşaALLAH :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) Yazımın faydalı olabildiğine gerçekten sevindim. Başarılar dilerim...

      Sil
  6. emeğinize sağlık .. bana çok yardımcı oldunuz .. teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Böyle güzel geri bildirim için ben teşekkür ederim. Sevgiler, saygılar...

      Sil
  7. Moda ismi arıyorum bay bayan kıyafet için mağaza ismi ilgi çekici olan yardımcı olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... Dükkan, magaza isimleri başlıklı sayfamda; giyim kıyafet isimleri alt başlığı altına yeni örnekler ekledim. Yorum bölümünü de açtım. Sormak istediğiniz bir şey olursa oraya yazabilirsiniz.

      Sil
  8. Çok güzel olmus da baslikne yazilabilya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kastettiğiniz tam anlayamadım. Biraz daha ayrıntılı yazarsanız benim için daha iyi olur...

      Sil
    2. Çok sağol 💯 aldım

      Sil
    3. Çok sevindim gerçekten, tebrik ederim.

      Sil
  9. Allah razı olsun ya,kaç gündür ne yapicam diye düşünüyodum.En azından konu başlıklarını belirlemiş oldum saolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Biraz da olsa fikir verebilmişsem ne mutlu. Başarılar diliyorum. Sevgiler,saygılar...

      Sil
  10. Çok teşekkürler okul dergisi için ne yazacağıma bir türlü karar veremiyor dün. Çok faydalı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karar vermenizde yardımcı olduğuna sevindim. Başarılar ve kolaylıklar diliyorum.

      Sil
  11. Gerçekten mükemmel olmuş çok tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Çok naziksiniz...
      Sevgiler...

      Sil
  12. hukuk la alakalı nasıl açıklama yapabilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hukuk alanında pek bir bilgim yok. Size sadece hukuk dergilerini incelemenizi önerebilirim. Size bu konuda pek çok fikir verecektir.

      Sil
  13. sonunda fikir veren bir site dergi yapma ödevim var ama ne hakkında olacağını bulamıyodum sayenizde buldum teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bu güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim. Başarılar diliyorum.

      Sil
  14. Gerçekten çok yararlandım iyi çok iyi teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yazının size faydalı olmasına sevindim.
      Sevgiler, saygılar...

      Sil
  15. özgürlük ile ilgili nasıl dergi yapılabilir içinde neler olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kendi kişisel fikrimi söylemem gerekirse psikolojide, sosyolojide özgürlük kavramından filozofların, düşünürlerin özgürlükle ilgili fikirleri bir dergide konu edinebilir diye düşünüyorum. Örneğin özgürlük nedir, gerçek özgürlük nedir, Platon'un özgürlük anlayışı gibi...başlıklara yer verilebilir. Ayrıca özgürlüğün kısa tarihi başlığı altında geçmişe bir yolculuk yapılabilir.

      Yine özgürlükle ilgili filmler, kitaplar ele alınabilir. Özgürlük örnekleri neler diye araştırırsanız pek çok konu başlıkları karşınıza çıkıyor. Örneğin kişisel özgürlük diye bir başlık altında bilgilendirici bir yazı yazılabilir. Benim aklıma gelenler bunlar. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

      Sil
  16. Baaayıldııımmm

    YanıtlaSil
  17. Yukarıda yazan arkadaşların da söylediği gibi harikasınız. Okul dergimize çok katkınız oldu. Allah(cc) razı olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağ olun. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.
      Açıkçası bloğumdaki yazılarımı yavaş yavaş silmeyi düşünüyordum ki bazı paylaşımlarımın faydalı olduğuna dair geri bildirimler alınca silmeye kıyamadığımı belirtmeliyim. Bu başlık bir süre daha silinmeyenler arasında kalacak gibi...
      Sevgiler, saygılar...

      Sil
    2. Tarih 2 Ağustos 2023 ve hala faydalanıyoruz içeriklerinizden. Aman silmeyin :)

      Sil
    3. :) peki, silmem.
      İçeriklerim burada olmaya devam edecek. içiniz rahat olsun :)

      Sil