Sayfa Başına Dön

Hemen Çıkma Oranını Düşürmek için Neler Yaptım?

Hiç yorum yok
hemen çıkma oranı blogBir sorunla karşı karşıyayım. Ziyaretçi sayım artarken hemen çıkma oranım da arttıkça artıyor. %77 çıkma oranı %90' lara ulaşmış durumda. Ve gittikçe de bu durum yükseliyor.

Hemen Çıkma Oranını Düşürmek için önerilerden şu ana kadar uyguladıklarım :

1-Linkleri otomatik olarak yeni pencerede Açmak: 
Link verdiğim sayfaları yeni sekmede açmak için bloguma kod ekledim. Ama hala hemen çıkma oranı düşmeyi bırak artmaya devam ediyor. Şunu belirtmemde fayda var. Ziyaretçi sayım da arttığı için bu yaptıklarım belki işe yaramıyor gibi görünebilir.

Aslında bu her durumda önemli bir konu. Bir blogda link verilmiş. Tam yazının ortalarında tıklıyorsunuz. Ve o sayfadan çıkıyorsunuz. Ziyaretçi için geri almak biraz zor gelebilir. Yeni bir sayfada pencere açılması hem ziyaretçi için daha kolay hem de sayfanıza gelen kişi hala sayfanızda zaman geçiriyor görüneceği için site sahipleri için iyi bir durum.

2- Benzer Yazılar Eklentisi:
Bunu zaten önceden eklemiştim. Yazının altında benzer yazılarla ilgili yazılarım görülüyor. Bu da mühim konulardan. Ancak bu, istediğim orana  düşmesini sağlamadığı için daha farklı bir yönteme  ihtiyacım olduğunu bariz şekilde gösteriyor. Ama ne? Bunu bulacağıma inanıyorum. Yazımı okumaya devam edin. Öğrendikçe buraya  yazacağım. Bu yazım yayımlanmışsa bilin ki birazcık da olsa yol katetmişim demektir.

3-Seo Uyumlu Tema:
Tavsiyeler arasında seo uyumlu tema kullanmak öneriliyor. Hızlı açılan  bir tema olması da mühim. Önceden olsa üşenmem sıfırdan başlar. Kodmuş, eklentiymiş düzenleyip  başlardım. Şimdi bunu yapmak beni düşündürüyor. Kodlar, eklentiler, düzenlemeler yapmışken bir noktaya getirmişim blogu. Yeni bir tema bu noktada doğru olur mu?  Hatırlamadığım  düzenlemeler var bir de tabii.

Ben blogger şablonunu kullanıyordum. Bu, seo uyumlu olmayacak da ne olacak diye düşünerek, blogger ın şablonuna güvendim.(Bu yazıyı yazdığımda temalar eskiydi. Yakın zamanda Blogger'a yeni, farklı temalar eklendi.Tema puanı da bayağı iyi. Bendeki şans işte.)

Tabii ziyaretçiler temayi beğenmediğinden de bu durum yaşanıldığı ile ilgili yazılar okuyunca tema arayışina  girdim. Bir tema buldum. Blogumda şu an görülen. Maalesef o da kodlarda değişiklik yapmak külfetli oluyor benim için. Bu işi hep ağırdan aldım. Blogum belli bir yere gelmişken artık tema değişikliği riskini alamıyorum. Blog açacaklara tavsiyem tema konusunu başlarda halledin.

4- Sayfa Açılış Hızı:
Sayfanın açılış hızı yavaş olması hemen çıkma oranını etkileyen faktörlerden. Google hız testinde blogumu test ettim. Ancak oradaki bazı uyarıları anlamadığım için nasıl düzelteceğimi bilmediğim için pek fazla bir şey yapamıyorum.

Anladığım şey resim küçültme. Onları bi düzeltebildim. Sayfa açılış hızını resim boyutları etkileyebiliyormuş.  Online resim küçültme sitelerinde tüm resimleri sıkıştırıp kullanıyorum.
 Temamı  değiştirmemin diğer bir sebebi bu. Sayfa açılışı hızlı olan bir tema yükledim.

5-Spam Ziyaretçiler:
Bir bu konu kaldı. Ben ziyaretçi sayım arttı diye memnunken bu ziyaretçiler arasında zararlı olanları olabiliyormuş.
 Hemen çıkma oranını etkiliyormuş. Benim bloguma spam ziyaretler olduğunu bazen görüyorum. Keşke google bunu engellese. Şimdilik bunu es geçiyorum.

6-Hemen çıkma oranını düşürmek için bir yöntem keşfettim:
 Bir sitedeyken sayfanın yenilendiğini fark ettim. Çok sinir bozucuydu. Site sahibi bunun
 farkında değil mi diye söylenirken diğer bazı sitelerde de  aynı şeyin olduğunu gördüm. Araştırdığımda hemen çıkma oranını düşürmek için kullanılan yöntemlerdenmiş.(İyi ki
uyarmaktan vazgeçmişim.)

Hemen çıkma oranım %90 larda olmasına rağmen bu yöntemi kullanmak istemiyorum.
Çünkü bir sayfada geçirilen süre de önemli olduğunu düşünüyorum. Eğer sayfa yenilenirse
 bu süre kısalarak blog değerini düşürme ihtimali geliyor aklıma o yüzden buna yanaşmıyorum.


7-Evet gelelim %91 ulaşmış hemen çıkma oranımı %90'a sabitlemeyi  nasıl başardım. Bir yandan ziyaretçi artarken bunu başarmak bence marifet.
Birkaç yazım o kadar uzamıştı ki artık yeni bir sayfadan devam etme gerekliliği hissettim. Ve yazımın devamına link vermemle sanırım bu oranın düşmesini sağladı. En çok ziyaretçi çeken
birkaç yazımı bu şekilde yaptım. Ayrıca yazılarımın sonuna benzer yazılarımın linkini  ekledim.
Not: Bu madde önemli.

8-Yine bu konuda bir şey daha yaptım. Hep kafamı kurcalayan bir şey vardı. Yazılarımın sıralamalarını değiştirmek mümkün mü?Bazı yazılarım ziyaretçi çekiyor. Ve bu yazılarımın bir önceki ve sonraki yazılarıma da bakıldığını fark ettim. Ancak şöyle bir sorun var alakasız yazılar olduğu için bu beni biraz rahatsız etmeye başladı.

Bu konuda bir yöntem var mı diye araştırdım, varmış. Bunu söylemek istemiyorum. Çünkü
 mesuliyet almak istemiyorum. Benim bloğum olduğu için deneme yapmakta bir sakınca görmedim. Çok risk almadan şu konuya önem verdim.

Ziyaretçi çekmediğini düşündüğüm yazılarımda oynama yaptım. Diğerlerine dokunmadım.
Benzer yazılarımı birbiri ardına getirdim.

Tarihi geriye değil, ileriye attım. Ne olur ne olmaz diye. Bu yaptığım oynama bana negatif
etkisini de hissetmedim değil. O yüzden tavsiye etmem.

Site sahibi arkadaşlara bu yüzden uyarım olacak. Yazılarınızı yayımlarken birbiri ile alakalı yazılarınızın pespeşe olmasına dikkat edin. Bu da önemli bir konu. Çünkü bir yazınız çok
okunuyorsa bir önceki ve sonrasına da geçiş yapılıyor.

Sonuç olarak bu yaptğım değişiklerle beraber her geçen gün ziyaretçi sayım arttı. Ve hemen çıkma oranını az da olsa düşürmeyi başardım. En azından belli oranda kalmasını sağladım.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder