Sayfa Başına Dön

Blog Yazarlığı

Hiç yorum yok
blog yazmak
Blog açmaya karar verdiğim zaman  yazma konusunda araştırmalara başlamıştım. Blog yazarlığı ile ilgili değil de daha çok yazar olmak isteyenler için bilgilerle  karşılaşmıştım.O zamanlar öğrendiğim bu  bilgiler zihnimde bayağı yer etmiş olsa gerek ki  böyle bir yazı ortaya çıkarmışım.

 Bu yazımı  blogumdan tam silmeye karar vermiştim ki maddeleri her  okuduğumda motivasyonumun arttığını ve yazma konusunda kendimi geliştirmek için tekrar harekete geçtiğimi fark ettim. Bu yüzden silmeye kıyamadım.

 3 Mayıs 2015 'te yazdığım bir yazı. Tekrar gözden geçirip ve ekleme yaparak  yayımlamaya karar verdim.
Blog açmayı ve yazmayı düşünenler için kendimce tavsiyeleri maddeler halinde sundum.
Blog açmak çok kolay ve ücretsiz. İstediğiniz her konuda yazabilirsiniz. Örneğin  moda, kitap, gezi, teknoloji, yemek, hobi, örgü, spor...gibi  ilgilendiğiniz ya da  bilgili olduğunuzu düşündüğünüz her alanda içerik oluşturabilirsiniz.

Blog yazmak ile  diğer mecralarda yazmak arasında farklılıklar, nüanslar olsa da yazma
 kabiliyetini geliştirmek için öneriler ortaktır diye düşünüyorum.

 Blog Yazarı Olmak İsteseydim:
 1-Kitap kurdu olurdum. Her gün mutlaka kitap okurdum. Beğendiğim, tarzıyla, üslubuyla
 beni etkileyen bir kitapsa onu  3-4 kez okurdum.

 2-Her gün 1000 kelimelik yazı yazardım; ama istisnasız her gün...Aklıma bir şey gelmiyorsa günlük tutardım. O da olmazsa gönderilmemiş mektuplar yazardım.

 3-Yazılarımı bir arkadaşımla sohbet ediyormuş gibi yazardım.

4-Yazımda aynı kelimeleri tekrar etmişsem , hemen eş anlamlısına bakıp yinelediğim
  kelimeyi değiştirerek bu sorunu çözerdim.

5-Yanımdan defterimi ayırmaz, aklıma gelen fikirleri bir yere uçmadan bir an önce bu
deftere yazardım.

 6-Araştırmacı kişiliğimi ortaya çıkarır, araştırmayı ilke edinirdim.

 7-  Yazımda imla hataları ve  anlatım bozuklukları olduğu yönündeki eleştirileri  kendimi geliştirmek adına dikkate alır, bu hataları düzeltme yoluna gitmeyi tercih ederdim.

 8- Yazma işi; yetenek mi yoksa sonradan öğrenilen bir şey mi? Bilimsel olarak  bir kanıt olmadığına göre işimi şansa bırakmaz elimden gelenin en iyisini yapardım. Başarısız olsam
 bile en azından normal düzeyde yazı yazmayı öğrenmiş olacağımı düşünerek motivasyonumu düşürmezdim.

9-
Bir yıl sonra yazma becerimin ne kadar gelişmiş olacağını   şimdiden bilemeyeceğime göre
 bunu görmek için yazmaya devam ederdim. Kararı bir yıl sonra verirdim.

10-Kısa cümleler kullanmaya çalışırdım.

11-Kısaca; yazı yazmayı yemek yemek gibi bir rutin haline getirirdim. Tabii okumayı da...

12-İstikrarlı şekilde bloğumda içerik yayımlardım. Kimse gelmiyor mu? Hiç sorun değil. Bloğumu gizli bir günlük gibi kullanmak da güzel olabilir, derdim. Ya da hatırlamak için bir ajanda...

13-Kimse seni takip etmiyor mu? Hiç önemli değil. Yalnız takılmak da güzel derdim...Amacımdan vazgeçmezdim.

14-Yorum yazmak demek yazıyla ilgili izlenimlerini, fikirlerini belirtmek olduğunu bilir. Kişileri bloğuma davet etmezdim. İnsanların önce yorumlarımla beni tanımasına izin verirdim. Bloğumu takip edip etmeme özgürlüğünü onlara bırakırdım.

15-Yeni açtığım bloğumu Google'ın tanıması biraz uzun zaman alacağını bilir; sosyal ağlarda yazılarımı paylaşarak, Google Console'ya mülk olarak ekleyerek, blog dünyasıyla kaynaşarak takipçilerimle bu zamanı kısaltırdım.

16-Bloğumu bir hobi olarak görür, ilgi olsa da olmasa da bloğuma yazmayı sürdürürdüm.

17-Yazmak insanı geliştirir, mottosuyla hareket eder. Kendimi geliştirmek için yaptığım en güzel iş diye bakardım.

18-Vazgeçersen kaybedersin özlü sözünü hep hatırlayarak; yaptığın, ilgilendiğin iş bir gün mutlaka başarıya ulaşacağını kendime hatırlardım.

19-Bir işi severek yaptığınızda başkalarının eleştirileri size kendinizi geliştiren bir ses gibi gelmeye başladığını düşünür, blogumda  yazmayı severek sürdürürdüm.

Bu yazımı blog yazmaya heveslenen ve yazma konusunda kendini geliştirmek isteyenler
için bir ipucu ve motivasyon niteliğinde olmasını amaçıyla yazdım. Umarım o etkiyi yaratmıştır.

1-Blogger Olmak İsteyenler için Notlarım

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder