Sayfa Başına Dön

Blogger Olmak İsteyenler için Notlarım

13 yorum
blogger olmak
Blog Yazarlığı adlı yazımda  blog yazarı olmak isteyenler için yazınsal olarak  ipuçları sunmuştum. Ancak  sadece yazma konusu etrafında şekillendiği  için bir eksiklik hissetmedim değil. Ve  yazıya ne kadar blogla ilgili başka konular  eklemek istesem de anlam bütünlüğü bozulacak kaygısıyla  her seferinde vazgeçtim. 

 Yeni bir sayfada blog açmak istiyorum diyenler için ne yapmaları ve nasıl bir yol izlemeleri gerektiği ile ilgili  bir rehber niteliğinde bilgi sunmanın daha iyi olacağını düşünerek bu yazımı hazırladım. İlk yazım daha çok yazma konusuyla  ilgiliyken bu içerik  blogger olmak isteyenlerin blog hakkında neler yapması gerektiği ile ilgili ipuçlarını içeriyor .

Blogger Olmak İsteyenler için Notlarım:
1- Blogunuzu Hangi Konuda Açacağınızı Önce Karar Verin:
Önce ne konuda blog açacağınızı belirlerseniz ilerlemeniz daha kolaylaşır. Net bir fikriniz olduğunu için diğer adımlara rahatça geçebilirsiniz.
Blogunuzu Hangi Konuda Açacağınız konusunda fikir edinmek  için  bu yazıma bakabilirsiniz.

Belli bir konuda blog açmanızın avantajı çok olsa da bu konuda zorlananları görüyorum.
Ben bile bu blogumu açtığımda kişisel gelişim olarak alanımı belirlemiş olsam da farklı alanlara kaydım.
 Fikirlerim değişti... Yazdıkça ilgi alanım değişti. Bunu yazdığım yazılar  belirledi. Genel itibariyle Maksat Gelişim üç farklı blog olabilecek yazılar barındırıyor.

Bir blog daha açmıştım kitaplarla ilgili. Ancak iki blogu aynı anda sürdüremedim. İkiye bölünmüşlük duygusuna kapıldım. Diğer blogumu boşluyormuşum gibi bir hisse kapılınca bir tek blogda devam etme kararı aldım. Hala başka bir blog açma hevesim de var aslında. 

2-Blogunuzun İsmi :
Hangi alanda bir blogunuz olacağını belirledikten sonra blog ismini belirlemeye çalışın. Blogunuzun hangi konuda olduğuna karar verdiğinizde isim bulma süreci  hem kısalıyor hem de nasıl bir ad olacağı ile ilgili bir fikriniz oluşuyor.

Bana bir blog ismi nasıl olmalı diye sorarsanız kendi gözlemlediğim kadarıyla, blog  içeriğini yansıtacak orijinal, akılda kalıcı bir isim olmasının daha iyi olacağını söyleyebilirim.  Blog İsmi nasıl Olmalı? yazımda blog isimleriyle ilgili edindiğim izlenimlerimi anlattım. Ayrıca   Blog İsim  Önerisi sunduğum  sayfama da  göz atabilirsiniz.

Kendi blog ismimi değiştirmeye karar verdiğimde bir an önce  isim bulmak için acele etmiştim. Çünkü gün geçtikçe ziyaretçi sayım artıyordu.

Blog ismimi normal buluyorum. Ne çok iyi ne kötü. Mükemmel bir isimden ziyade  içeriği yansıtması, orijinal ve farklı olması benim için  yeterliydi.

3- Blogunuzun Teması:
Blogun Teması diğer mühim konulardan biri.
Sade, hoş görünümlü, ziyaretçilerin site içinde kolayca dolaşabileceği, gözü yormayan  bir tema olmasına özen gösterin.
 Blogunuzu ilk açtığınız zamanlarda ziyaretçileriniz olmayacak. Bu zamanı iyi değerlendirin. Ben bu zamanı şöyle değerlendirmiştim. İlgimi hangi tema çekiyorsa onu yüklüyordum...Zaten şaşalı temalardan belli bir süre sıkılıyorsunuz. Sonra doğru tema hangisi sorusunu sormaya başlıyorsunuz.

Zamanla da sade bir temanın daha iyi olduğunu  idrak ediyorsunuz. Ben de daha sonra sade tema arayışı içine girmiştim.  Şimdilerde çok güzel temalar görsem bile aklım hiçbirinde kalmıyor.

Ayrıca görüntü yanında işlevsellik de çok önemli. Hızlı açılan, puanı yüksek bir tema  önceliğiniz olsun.

En çok ziyaretçi mobilden  geliyor.  Bu nedenle  Mobil uyumlu bir tema  seçin.
Temamı değiştirdiğimde ziyaretçi sayım da artmıştı. Temayla ziyaretçi sayısının ne alakası var demeyin.

4-  Yazınızın Niteliği ve Niceliği:
Başarılı, özgün, kaliteli yazılara Google kısa ya da uzun vadede muhakkak hakkettiği değeri ve yeri veriyor.
Bu yüzden doğru bilgiyi en iyi şekilde verme çabasında olun.

Yazının Uzunluğu: Son zamanlarda yazıların yaklaşık 1000 kelimeden oluşması daha makbul olduğu görüşler var. Ben de buna katılıyorum. Tabii istediğiniz uzunlukta yazılarınızı yazabilirsiniz.
Benim kimi yazılarım 600 kelime, kimi 1000 kelimeyi geçiyor. Yani  çok zorlamıyorum uzun yazmak için aslında. Artık yazımın kaç kelime olduğuna baktığım da söylenemez. 

5-Bloga Ziyaretçi Çekmek:
Bir blog açtıktan sonra blogunuza hemen ziyaretçi geleceğinizi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Her şeyin bir sırası ve kuralı var aslında.

Bloğunuzun ziyaretçi sayısını arttırmak aslında çok kolay. Bildiğiniz bir konuda bilgi içerikli iyi bir yazı yazdığınızda Google bu yazınızını ilk sıraya taşıyor. Böylece organik ziyaretçiler geliyor.
Yani yazacağınız yazılar  kaliteli, özgün olmasına özen gösterin.

 Ama ben bloguma yavaş yavaş değil de daha kısa sürede ziyaretçi çekmek istiyorum diyorsanız Blog Ziyaretçi Sayısını Artırmak ile ilgili yazımı okumanızı tavsiye ederim. 

Benim gibi  uzun süreçte deneyimleyerek öğrenmek yerine bu gibi yazıları okuyarak daha kısa sürede istediğiniz  sonuca ulaşabilirsiniz.

6-Resimler:

Yazı içerisinde kullanacağınız resimler yazınıza renk katacağını düşünerek; telif hakkı olmayan, ücretsiz resimler kullanmayı bir alışkanlık haline getirmenizi tavsiye ederim. Ben bloğumda kullandığım resimleri hep  Pixabay.com'dan indiriyorum.

Resim Sıkıştırma:
Resimleri online resim  küçültme sitelerinde küçültüp öyle kullanmak site açılış hızı için dikkate alınması gereken konulardan.
Ben resimlerimi   http://optimizilla.com/tr/ adresinde küçültüyorum. Bu adres, resimleri istediğiniz kadar sıkıştırma şansı veriyor.
Resimleri küçülttükçe kalitesinin bozulup bozulmadığını da iki resmi yan yana gösterdiği için fark etme  imkanınız oluyor.
blog açmak istiyorum

Kullandığınız resimler vasıtasıyla ziyaretçilerin Google'da yazılarınızı bulmaları için resimlerin özellikler kısmını doldurmayı ihmal etmeyin.

7-Google Searce Console:
 Google Search Console ve site haritası konusu araştırın.  Blogun görünürlüğü ve seo açısından  mühim bir mevzu olduğunu öğrendiğimde bu konuya yoğunlaşmıştım.
Şu sıralar gmail adresinde değişiklik yaptığım için mi yoksa başka bir sebepten mi bilemiyorum veri yok sorunuyla karşı karşıya olsam da henüz detaylı bir araştırma yapmadığım için öylece duruyor google console.

Google console ile sitenize verilen bağlantıları görebiliyorsunuz.  Ziyaretçilerin hangi aramalarla sitenize ulaştığı inceleyebiliyorsunuz.

8-Anahtar Kelime:
Yazılarınızın google'da bulunması ve görünmesi için anahtar kelime kullanmaya özen gösterin.
Mükemmel bir yazı yazdınız. Bol bilgi içeren. Doğru anahtar kelimeleri kullanmadığınız sürece çok aranılan sayfalarda yazınız çıkmayabilir.

Eğer normal kompozisyon yazmayı biliyorsanız doğal olarak yazınızda anahtar kelime geçecektir. Ancak bazen doğru anahtar kelimeleri tespit etmeniz gerekebilir... işte bunun için anahtar kelime aracını araştırmanızı ve kullanmanızı öneririm.

9-Blog yorumları:
Yazınızın Google sıralamasında yükselmesi için önemli bir etken de blog yorumları aslında.  Blog yorumlarını gözardı etmeyin bence.  Bazı bloggerlerın yorumlara cevap vermemesi beni şaşırtıyor. Halbuki bir yazı kadar yorumların da gücü var. İsterse olmasın, biri zaman ayırmış yorum bırakmış cevap verilmesinin gerektiğini düşünüyorum.
Ne zaman bir sitede yorumlar yanıtsız görsem terkedilmiş bir blog izlenimine kapılıyorum.

Ayrıca şu sıralar adsız yapılan yorumlara karşı olumsuz görüşler olduğunu görüyorum. Bir blogger kendini bildikten sonra yorum adsızmış, değilmiş ne önemi var ki.... Ben adsız yorum yapıyordum genellikle. Bazı bloggerler çok nazik davranıp cevap veriyorlardı. Onlar umarım bu üsluplarını daima korurlar.

Eğer  yorum kutusunda anonim seçeneği bana sunuluyorsa bunu kullanmam da benim doğal hakkım olduğunu düşünerek değerlendirmeyi tercih edebilirim. Site sahibinin bundan rahatsız olduğunu bilemem değil mi?  Bizden müneccim olmamız bekleniliyor sanırım...Maalesef zihin okuma yeteneğimiz de henüz gelişmedi.

Eğer adsız  yorumlardan gerçekten  şikayetiniz  varsa ve olursa  bloğun anonim özelliğini saf dışı edebilirsiniz aslında. Böylece Adsız yorumları silmek için zaman kaybı yaşamadığınız gibi hiç görmemiş olursunuz. Çünkü bu ayarı bloggerda yaptığınızda  yorumun yayımlanması için  kişinin bir hesabı olması gerekiyor.

Çözüm çok basit aslında. Şöyle:
Blogda adsız yorumları engellemek için:
*Blogun yan panelinden
*AYARLAR---
*Yorumlar, Yayınlar ve Paylaşım tıklayın.
Sayfada kimler yorum yapabilir? Sorusunun yanında seçenekler var. Oradan tercihinizi yapabilirsiniz.
Google sağ olsun, sizler için buna da çözüm sunmuş aslında...

Bazı bloggerlar yorum kullanıcı adını kişiye bırakıyor. Yorum yapmak için e-mail gerekli oluyor sadece. O zaman da rahatça yorumumu yapıyorum. Aslında bu konuda hem blogger hem de ziyaretçiler için uygun, çeşitli alternatifler var. Biraz araştırmak  yeterli sanırım.

10-Takipçi- İzleyici Gadget'ini Gizlemeyin:
Ben bloğumu açtığım ilk zamanlar izleyicim sıfır olunca moralim bozuluyordu. Yazılarıma konsantre olmak için gizleme kararı aldım. Takipçi sayısını önemsemek  yerine önüme bakmak için.

Belli zaman sonra artık takipçim olmuş olmamış umursamaz hale geldim. Gerçekten... Ancak  Şimdiler de takip etmek isteyenler oluyor bu butonu göremeyince kimi vazgeçiyor kimi beni sosyal ağlardan takip ediyor. Eğer açık olsaydı demek yavaş yavaş belli bir takipçi sayım da olacakmış.

İzleyici-takipçi butonu görünmeyen blogları şu yöntemle de  takip edebilirsiniz:
*Okuma listesi: Blogunuzun sol alt tarafında okuma listesine tıklayın.
*İzlediğim Bloglar :Hemen sağ üst köşede kalem simgesiyle bulunuyor. Kaleme tıklayın.
*Ekle: Ekle yazan yere tıkladığınızda açılan kutuya takip etmek istediğiniz bloğun adresini yazın.
*Url blog adresini yazıp
*İzle: dediğinizde işlem bitmiştir.

11-İstikrar:
İsteseniz de istemezseniz de belli bir zaman sonra bir noktaya geleceksiniz.
 Bu nedenle  sabırla ve severek yazılar yazmaya devam edin, bloğunuzun daim olması için çabalayın.

 Blog açmak istiyorum diyenler için  Blog hakkında   bir rehber niteliğinde bir yazı olmasını amaçladım.
Blogger olmak isteyenler için bu notlarım umarım faydalı olur. Eğer umutsuzluğa kapılmadan devam eder, belli bir süre bloğunuza zaman ayırırsanız yavaş yavaş geri dönüşleri de görmeniz mümkün olacaktır.

Bu yazım da belki ilginizi çekebilir:
Blog Yazı Üslubu ve Yazmann Sırları

13 yorum :

  1. En önemlisi istikrar bence.Blog açıp ziyaretçi gelmeyince bloğunu silen çok insan var.Ama sabırla blog yazmaya devam edilmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle...Sabırla devam etmek önemli. Kendimden örnek vereyim: Başlarda ziyaretçim hiç yoktu. Ziyaretçi olmamasının benim için daha iyi olduğunu düşündüm. Bu zamanı kendimi geliştirmek için bir fırsat olarak gördüm.
      Temamda sürekli değişiklik yapıyordum mesela...Nasılsa rahatsız olacak ziyaretçim yok diyordum.

      Hep bloğuma kimse gelmeden önce daha iyi yazılar yazmalıyım gibi düşüncelerle motive ettim kendimi. Daha iyi nasıl ve ne yazarım sorularıyla meşgul oldum. Yavaş yavaş ziyaretçiler de gelmeye başladı.
      Blogger olmak isteyenler bence 1. kural olarak 'hemen ziyaretçi gelmediğini' zihinlerinde tutmaları gerektiği kanaatindeyim.

      Sil
    2. Çok haklısın bende blog yazıyorum ama kendimden değilde arkadaşımdan örnek vercem o blog yazdı yazdı ama bişey yaramayınca bloğu bıraktı ama kapatmadı sonra tekrar açtığınca blog yazmadan para kazanmaya başladı:)

      Sil
    3. Merhaba, arkadaşınız o kadar emeği iyiki silmemiş. Güzel bir örnek paylaşmışsınız. Yorumunuz için teşekkür ederim.
      Sevgiler, saygılar..

      Sil
  2. Aynen iyi ve kaliteli içerikler olusturunca belirli bir takipçi kitlesi oluşur zaten.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş tebrikler :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Maksat Gelişim,

    Yazınızda çok değerli bilgile vermişsiniz. Ancak şu anahtar kelime aracı hakkında biraz bilgi vermeniz mümkün mü? Çok araştırdım ama sonuca ulaşamadım. İllaki bir reklam kampanyası mı başlatmak lazım? Anahtar kelime aracına nasıl ulaştığınız ile ilgili ufak bir yanıt yazarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, sizin için araştırdım. Bu konuda bir sitenin link vereceğim ancak iletişim sayfanız yok sanırım.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Faydalı bulmanıza sevindim.Sevgiler, saygılar...

      Sil
  6. aktardığınız değerli bilgilerden dolayı çok teşekkür ediyorum, bahtınız açık olsun.

    YanıtlaSil