Sayfa Başına Dön

En Beğendigim Kişisel Gelişim Kitapları

4 yorum
kisisel gelisim kitaplari ve yazarları
Bugüne kadar okumuş olduğum kişisel gelişim kitapları arasından seçtiklerimi aşağıda maddeler halinde belirttim. Benim için  en iyi kişisel gelişim kitaplarını sıraladım. Zihnimde iz bırakmış kitaplar bunlar diyebilirim. Ben kişisel gelişim kitaplarını aklımı kullanmak, çözümler üretmek, bakış açımı değiştirmek için okuyorum. Bu tür  kitaplara çok fazla anlam yüklemeden okumanın daha doğru olacağı kanısındayım.

Aşağıda  kitaplarda sunulan tekniklerin hepsini uygulamıyorum. İçinden aklıma, mantığıma uyan doğru olduklarını düşündüğüm yöntemleri seçiyor, uyguluyorum.

En Beğendiğim Kişisel Gelişim Kitapları:
1- Hayatla Mücadeleden Yaşama Geçiş (Elvan Demirkan):
en beğendiğim kişisel gelişim kitapları
Bu kitabı 2005 yıllarında duymuştum Bir programa konuk olan yazarın samimi anlatımı dikkatimi çekmiş, kitabını  hemen almıştım. Ve o sıralar uygulamaya da çalışmıştım. Bu kitap benim için önemli bir kitaptır diyebilirim.

Eğer farkındalık nasıl kazanabilirim, anı nasıl yaşayabilirim diyorsanız bu kitap muazzam. Farkındalık ve nefesin önemini belirten bir kitap. Yazar samimi bir dille yazmış. Kendi hayatından örnekler vermiş.
.


2-Şimdinin Gücü (Eckhart Tolle): 
en beğendiğim kişisel gelişim kitaplarıÇok sevdiğim kitaplardan. Zaten yukarıdaki kitapla benzer.
Farkındalık kazanmak , anı yaşamak üzerine bir kişisel gelişim kitabı.

Şimdinin Gücü kitap diliyle yazılmış, diğeri içten konuşur gibi... iki kitabı da birbirinden ayıramıyorum.




3-Düşünce Gücüyle Tedavi (Louise Hay):
Düşünce gücüyle tedavi kitap
Eğer düşüncelerinizi değiştirdiğinizde hayatınızın değişeceğine inanıyorsanız Louise Hay'ın kitapları okuyabilirsiniz.

Hastalıkların nedeni olumsuz düşüncelerden kaynaklandığına inanan yazar bu konuda tavsiyeleri var. Olumlamalar konusunu bu kitapla öğrenmiştim. Çokk uzun yıllar önce. O zaman kişisel gelişim diye bir kavram yoktu.

Ben mesela bir rahatsızlığım olduğunda Loise Hay'in Düşünce Gücüyle Tedavi kitabında o rahatsızlık için önerilen olumlu cümleye bakar ve tekrar ederim. Benim için  olmazsa olmaz kitaplardan.

4- Bilinçaltının Gücü (Joseph Murphy) : 
bilinçaltının gücü
Bu kitap da benim için yine olmazsa olmazlardan. Bilinçaltının gücünü , bilinçaltınızın nasıl işlediğini detaylarıyla anlatan; sözlerinizle ve telkinlerle hayatınızı nasıl değiştirebileceğinizi öyle güzel anlatmış ki en beğendiğim kitaplardan.
Verilen örnekler de daha iyi anlamanızı sağlıyor.




5-Zero Limit ( Joe Vitale):
zero limit kitap
Kişisel Gelişim kitabı olarak en son aldığım kitaplardan Zero Limit.Bu kitaptan sonra kişisel gelişim kitaplarını okumayı bıraktım.
 Artık bir dönem o kadar  kişisel gelişim kitabı okudum ki bünyem artık bu türü okumak istemiyor.
Ben de önceden okuduğum kitaplarla yetiniyorum. Bu kitap da onlardan biri.
Zero Limit:
4 kalıp cümleyi tekrar ederek hastaların iyileşmesini sağlayan
bir doktorun hikayesini öğrenince yazar bu kişinin peşine düşer.

Bu hastaları görmeden iyileşmesine
neden olan tekniği öğrenir. Ve  tekniği bizler de bu kitaptan öğreniyoruz...

Kitabın özü; 4 kalıp cümleyi tekrarlayarak arınmak.
 Dört kalıp cümleyi tekrar ederek hayatınız değiştirmek mümkün mü? Deneyin görün.

6-Kaizen Yolu (Robert Maurer):

kaizen yolu kitap
Bu kitabın mantığı şöyle  çok küçük bir adım at ki rahatsız olma. Bilinçaltımız değişime direnç gösterdiği için harekete geçemiyoruz.

 Bu dirençle karşılaşmamak için öyle küçük bir başlangıç yap ki direnç olmasın. Uygulama konusunda direnç yaşayanlar için her gün  küçük bir adım atmaya teşvik ediyor.

Bir konuda karar verip harekete geçemeyenler için...



7-Tibettin Gençlik Pınarı
 
(Peter Kelder):
kişisel gelişim kitapları
Genç kalmak, daha enerjik olmak...isteyenler için 5 Tibet hareketi var kitapta. Bunun yanında  beslenme, mantra da verilmiş.

 Okunması gereken kiitaplardan. Ancak kitaptaki tibet egzersizi daha ön planda. Bloğumda bu kitabın yorumunu yapmıştım.

Daha sağlıklı, genç, enerjik olmak için egzersiz arayanlar için...




8-Eft Duygusal Özgürlük Tekniği (Mürüvvet Murat):
eft duygusal özgürlük tekniği kitap

Psikologların bile tedavi için uygulama haline getirdikleri bir teknik. Muazzam yararları olduğu yönünde çok bilgiler okudum internette,  uzmanlardan dinledim televizyonda. Bir dönem uyguladım da.

Vücudumuzda belli noktalara hafif vuruşlarla cümleler tekrar ediliyor.

Eft tekniğini anlatan  bir kitap arayanlar için...


9-Dünyanın En Büyük Satıcısı (Og Mandino):
kisisel gelişim kitapları
Og Mandino'nun yazdığı Dünyadaki En Büyük Satıcı adlı kitap yorumumu blogumda daha ayrıntılı yazmıştım. Buradan  yazıma ulaşabilirsiniz.

Direkt bir bilgiden ziyade bir hikaye ile başarılı olmanın yöntemleri madde madde veriliyor...

İş hayatında başarılı olmak isteyenler için bir kitap önerisi...




10- Olumsuz Düşüncenin Ötesinde:
kişisel gelişim kitap
Daha önce bloğumda bu kitap hakkında yorum yazmıştım. Okumak isterseniz buraya bakabilirsiniz. Bazen zihnimizde geçen olumsuz düşünceler fazlalaşır, günlük hayatımızı negatif etkilemeye başlar. Kontrol edemeyiz.

 İşte bizi engelleyen, kötü hissetmemize neden olan bazı düşüncelerimizin farkına varıp, onları değiştirmek için bir teknik sunuyor kitap.

 Artık bana zarar veren, gerçekliği olmayan düşünceleri bırakmak istiyorum diyorsanız bu  kitap sizler için faydalı olabilir.

Düşünceler üzerinde çalışmak isteyenler için...

11-Çizginin Dışındakiler (Malcolm Gladwell):
kisisel gelisim kitap
Bu kitapta  nasıl bir ailede doğduğunuz, yaşadığınız dönem, yer, ekonomik durumun, şansın, dönemin sunduğu fırsatların başarı konusunda ne kadar etkin olduğu yönünde araştırmalara yer verilmiş.

 Benim en dikkatim çeken konu 10bin saat kuralı oldu. Bir konuda uzmanlaşmak için 10bin saat o işi yapmak gerektiği ile ilgili bilgiydi.

Ailemizi seçemiyoruz. Hakkını savunan, kendini ifade eden bireyler olarak yetiştirilme şansımız da olmayabilir, ailenin ekonomik durumu, dönemin sunduğu fırsatlar da elimizde değil. Ama bir konu elimizde...10bin saat pratik yapmak. ve kendimizi yetiştirmek...

Başarılı olmak isteyenler için bir kitap...

Ayrıca;%100 Düşünce Gücü:İlk kişisel Gelişim kitabımdır diyebilirim. Uzun zaman olduğu için pek hatırlamıyorum. Buraya eklemezsem olmazdı ve Daile Carnegie'nin kitaplarını da beğeniyorum.

 Benim en beğendiğim kişisel gelişim kitapları ve yazarları bunlar. Bu önerdiklerimden daha iyi kitaplar da muhakkak vardır. Ben keşfettiklerimi burada sıraladım.

Yazımın sonuna gelirken kişisel gelişim kitapları tarzınız değilse biyografi kitapları da tercih edilebilir aslında. Bir kişinin yaşam öyküsünden de çok şey öğrenilebileceğini düşünüyorum.


4 yorum :

  1. Özellikle farklı bir dilde yazılan bu tarz kitaplar o dile ve kültüre has olduğu için bizim açımızdan uygulanması zor oluyor. Okurken bunlara da dikkat etmek gerekiyor.

    Kişisel Gelişim deyince nedense benim aklıma Üstün DÖKMEN ve kitapları geliyor direkt.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız. O nedenle kitaplarda her önerilen yöntemi doğru olarak kabul etmemek gerekir. Kendi yaşamına, kültürüne, karakterine uygun mu diye sorgulamalı.
      Üstün Dökmen'i çok eskilerde Trt'de programını izlemiştim. Ben daha çok, onun hocası olan Doğan Cüceloğlu'nun kitaplarını okudum.Tavsiye ederim.

      Sil
    2. Doğan CÜCELOĞLU'nu da biliyorum. Teşekkürler...

      Sil