Sayfa Başına Dön

Google Adsense Onayı için Nelere Dikkat Ettim?

4 yorum
google adsense için  neler yapmalı
Blog açmayı düşünen bir arkadaşımızdan  Adsense onay alma ile ilgili nasıl bir yol izlediğimi, neler yaptığımı sorduğuna dair bir mesaj aldım.Hem onun sorularına cevaben hem de yine böyle merak edenler olabilir diye, bloğumda uzun uzun yazmanın daha doğru olacağına  karar verdim.

Öncelikle bloğumu açtıktan iki sene sonra adsense başvurusunda bulunduğumu söyleyerek başlamalıyım.
 Bu kadar geç başvurmamın en önemli sebebi ürkekliğim sanırım. Yeni açılmış blogların yeni olmalarına rağmen bu kadar  kolay adsense aldıklarını görünce  niye bu kadar geç başvurduğumu kendime soruyorum aslında.

Ben hep yazılarım biraz daha iyi olsun, ziyaretçi sayım biraz daha fazla olsun, diye diye
iki yılı geride bırakmışım. Tabii ben  red cevabı aldığımda  çok kolay  demoralize olduğum için bir kere başvurayım tam olsun, istedim.

Google Adsense Onayı Almak  Zor mu?
 Adsense onayı almak  bahsedildiği gibi çok zor değil aslında. Öncelikle size şunu
 söyleyebilirim. Google neredeyse uçan kuşa bile Adsense verecek. O kadar istekli reklam
vermeye...
Ancak Site sahiplerinden sadece eli yüzü düzgün bir sitelerinin olmasını istiyor.
Fazla bir şey istemiyor aslında. Tabii bu son günlerde edindiğim izlenimim bu  benim.

Karmakarışık, eski temalara sahip bloggerların  uğraşlardan sonra da olsa  reklam aldığını
 gördüm. Yazıları sadece sohbet içerikli olan  bloggerlara da verildiğini ..(Bu  dönem için
 esnek davranılmış olabilirler de tabii, arka planda ne olduğunu bilmiyorum.)

Genel itibariyle kuralları uyun yeter bence. Benim söyleyeceğim şey her konuda en iyisi olmaya bakın. Bir yerde eksiği olan başka bir yerde bunu kapattığı için de onay almış olabilirler. Bunu göz ardı etmeyin.

Bir de  Backlink için çok fazla çaba içinde olanları görüyorum; inanın buna anlam
veremiyorum. Google, doğru şekilde edinilmemiş  backlinkleri hemen anlıyor.

Yukarıda karmaşık tema kullanan, ziyaretçileri az olanlara onay verildiğini söylemiştim.
Çünkü  onlar çabalıyor ve dürüst davranıyorlar...Bu sitelerdeki ufak eksiklikler sonradan  düzeltilebilir  de... İnsanları yanıltmak...  Hanenize eksi puan olarak geçer. Her yazılanlara inanmayın. Bence dürüstçe yolunuzda ilerleyin...Başarılı olduğunuzda
backlinkler kendiliğinden zaten geliyor.

 Ben sizlere elimden geldiğince bu konuda neler yaptığımı anlatacağım.

 Ancak şunu hep hatırlayın;
Adsense aldıktan sonra en zor kısım para kazanma kısmı. O nedenle onay almak için çabalamak yerine işin başında bu sistemi iyi anlamanızı öneririm. Reklamlardan para kazanmayı düşünüyorsanız bloğunuza gelen organik ziyaretçi olmalı. Sistem şu şekilde işliyor: Kullanıcıların aradığı konularda kaliteli içerikler yazmak ve ayrıca rekamverenlerin ürünleriyle alakalı yazılar olması gerekiyor. Bu nedenle Seo, anahtar kelime aracını kullanmak size bu konularda  çok yardımcı olacaktır. 

 Google Adsense Onayı için Nelere Dikkat Ettim? şeklinde başlığı kullansam da  ben hep nasıl daha iyi yazarım, bloğumu kaliteli hale nasıl getirebilirim düşünceleriyle hareket ettim. Ayrıca bu yazıya  başlık bulmakta biraz zorlandığımı itiraf etmeliyim, aklıma gelen en uygun başlık bu oldu.

Adsense'ye Başvurmadan Önce :
1-Bloğunuzda; Hakkımda, Gizlilik Politikası, İletişim gibi sayfaları Oluşturun:
*Hakkımda
Adsense reklam başvuru*Gizlilik Politikası
*İletişim

Ben bloğumla hep ilgilendim. Bunu sadece Adsense onayı almak için değil,  kullanıcıyı önemsediğiniz, bloğunuza önem verdiğiniz için yapın. Ben bloğum daha iyi olsun diye hep çabaladım. Gerisi geliyor zaten.

2-Tema:
Tema konusu önemli. Ben Blogger'ın eski temalarını kullanıyordum önceleri. Sonra temamı değiştirdim. Ziyaretçi sayımda artış oldu.

Bazı arkadaşlar tema değişikliği yaptıktan sonra şikayet ettiklerini gördüm. Sorun tema değişikliğinde değil, yanlış temayı seçmelerinde. Normal bir temanız varken daha kötü bir
 tema seçimi ziyaretçi kaybına uğrayabilirsiniz. Bu nedenle iyi bir tema seçimi yapmanızı tavsiye
 ederim.

Tema değişikliğinden sonra ziyaretçi sayınızda azalma görüyorsanız bu temadan mı
 kaynaklanıyor diye bir soru işareti aklınızda kalsın.

Ayrıca şu an temamı değiştiremiyorum. Kodlar, eklentiler vs. eklemiştim. Yeni tema demek
yeniden bunları eklemem demek...Düzenleme yapmam demek. Bunları pek göze alamıyorum.
Sizler yolun başında tema seçiminizi iyi yapın, derim.

Temanızın hızlı açılan, puanı yüksek, mobil uyumlu olması önceliğiniz olsun. Tema analizi için ben  gtmetrix.com  sitesini tercih  ediyorum.

Google Hız Testi yenilendi. Bloğunuzun hızını buradan test edebilirsiniz. Ve hız sıralamayı etkileyen bir faktör olacakmış.

3-Google Console, Google Analiticy konularını araştırın:
Ben Google Console'da bloğumu ekledim ve site haritası gönderdim. Google Analiticy de hesap açmıştım. Yolun başında  bu ikisini bloğuma bağladım.. Bu ikisinin ne önemi var diyebilirsiniz.
 Ben bloğum için gerekli olan tüm adımları attım diyebilirim.

4-Resimleriniz ve içerikleriniz telif hakkını ihlal eden şeyler olmasın.
Bana; o kadar site var, telif hakkını ihlal ediyor;  ama diyebilirsiniz. Ben bilemem. Görünürde
 öyle olabilir, gerçeği bilemeyiz. Belki başka siteyle başvurmuş ya da başvuruları onaylandıktan sonra kopya içerikler eklemiş olabilirler...

 Ben kendim için izlediğim yolu anlatıyorum. Bloğumda kullandığım resimleri mümkün
olduğunca  telif hakkı olmayan bir siteden indirdim.

Alıntılarımda kaynak gösterdim. Gerçi kaynak göstermem Google için uygunken alıntı
 sahibi ihlal olarak görebilir, bu iki ayrımı hep hatırlayın, dikkat edin.

Telif hakkına tabi olan tüm video, resim,...ne varsa kaldırın.

5-Yazılarınız özgün olmasına önem verin:
Özgün olmayı sadece kopyala yapıştır yapmıyorsan özgünsün anlamında kullanmıyorum; Özgün derken içerik konusunda da özgün olmayı kastediyorum. Diğer bloglardan farklı, daha yararlı bilgiler sunmayı kastediyorum.

İyi, önemli, doğru bilgiler de bunun içine katabiliriz. Bu yazım kendi tecrübelerimden yola çıkarak yazıyorum mesela. Böylece  farklı ve yazılmamış bilgiler sunuyorum çoğunlukla...

Sitenizde yazı adedi belli bir sayıyı geçtikten sonra başvuru yapmanızı öneririm; çünkü internette gördüğüm kadarıyla yetersiz içerikten onay alamayan pek çok kişi var.

Yetersiz içerik bana üç anlam ifade ediyor:
Ya yazdığınız yazılar yüzeysel, iyi değil ya sitenize eklediğiniz yazı sayısı az ya da yazınız çok kısa.
Bu üç konuya eğilmenizi tavsiye edebilirim. Yeterince iyi yazılarınız olduğuna inandığınızda ve sitenizdeki yazı adeti de makul olduğunu düşünüyorsanız Adsense'ye başvurun.
Ayrıca bu anlattıklarımı sadece  Adsense onayı almak için değil de sitenizin en iyisi olması için cabalayın.
 Bu sizin yol haritanız olsun bence...

6-Ziyaretçi Sayısı:
Organik ziyaretçi  mühim. Böyle bir trafiğiniz varsa Adsense reklam alma şansınız yüksek.
 Benim organik ziyaretçim vardı.

Yalnız günlük 200-300 trafik alan ve bu trafiğin takipçilerden oluşan  sitelerin de onaylandığını söyleyebilirim. Organik ziyaretçi dedim diye sadece bunun geçerli olduğunu düşünmeyin.
Siz yinede ziyaretçi sayınızı elinizden geldiğince yüksek olması için çabalayın.

Blog Ziyaretçi Sayısını Nasıl Artırabilirim? diyorsanız bu yazım size yardımcı olacaktır.

Not: Alan adı alın gibi önerilerle karşılaştım internette. Bunun Adsense onayı almak  için ne
kadar değeri var bilmiyorum. Size şunu söyleyebilirim: Benim bloğum blogspot uzantılı ve
 benim gibi  bu şekilde  reklam alan da çok.

7-Sitenizde Popüler Yayınlar, Benzer yazılar, Kategoriler Ekleyin:
Sitenize gelen ziyaretçilerin sitenizde kolay gezinmesi için popüler yayın, kategoriler...ekleyin.
Bazı sitelerde arşiv, kategoriler olmadığını görünce bana sanki başka yazılar yokmuş, blog terkedilmiş, önemsenmemiş bir site izlenimi veriyor.

Başka yazıları da görmek istiyorum; ulaşamayınca siteden uzaklaşıyorum.
 Ben bloğumda ilk uyguladığım ve dikkat ettiğim şeylerden birkaçıydı. Bloğuma uğrayan
kişiler için diğer yazılarıma kolayca ulaşmaları için bunları eklemiştim.

Google Adsense Başvuru ve Sonrası:
1-Google Adsense Başvuru:
Adsense'ye bloğumun yan panelinden, kazançlar sekmesinden başvurdum. Google adsense
 kayıt olurken faydalandığım kaynak için burada link verecektim; ancak siteyi bulamadım.

İnternette bunu resimli anlatan kaynaklara  bakarak yapın. Ben öyle yapmıştım. Uygulayan
 birinin rehberliğinde adım adım ilerlemek benim için daha iyi oluyor.

Ve başvurumu yaptığımda gmailime mesaj geldi. O yüzden başvuru yaptığınız da mailinize
 bakın.
 Başvuru panelinde reklamları aktif ettiğinize emin olun bu süreçte.

2-Bloğumun İncelenme Süresi : 2 Ay
Bu iki aylık süreç benim için geçerli bir süreç. Genelde 1,5 aya kadar belirtilse de benim tam
 2 ay sonra Google Adsense Başvurum onaylandığına dair bir mail almıştım.

Bu da Organik trafik aldığımdan dolayı bu süre arttığını düşünüyorum. Organik trafiğin geçerli
olup olmadığı konusunda bir süre bloğun trafiği  incelendiğine dair  bilgiler okumuştum internette.

İki ay bekleme süreci benim için çok karamsarlık içinde geçti. Ancak yazı yazmaya devam ettim.
 O inceleme zamanında bloğunuzun güncelliğine de bakıyorlarmış. Bilmiyordum. Moral bozukluğu ile o sürede ara verseydim ne olurdu? emin değilim.

3-Pin kodu:
Hesabınız 20 tl olduğunda aşağıdaki resimdeki gibi adsense sayfanızda kırmızı şerit görünüyor. Benim hesap bakiyem 20tl olduğundan bir veya 2 ay sonra bu kırmızı şerit belirmişti.

Pinim adresime tam 20 gün sonra ulaştı. Postacı zarfı artık nereye koymuşsa bizimkiler bir şeyler söyledi. Ben ulaştığına sevindiğim için ayrıntıları pek sormadım.

Zira internette; Google'ın  gönderdiği bu zarfa postacılar pek ehemmiyet vermediği yönünde bilgilerle karşılaşmış, birçok kişinin mağduriyetiyle ilgili yazılar okumuştum.

google adsense







Ayrıca: kırmızı şerit görünürken aynı sayfanız aşağısında şu şekilde bir ekran görünüyor:
google adsense pin kodu










Yazıda 1Ekim'de Google,  içinde pin kodu olan zarfı gönderdiğini belirtmiş. 2 ile 4 haftada adresime ulaşacak diye zamanı vermişti. Tam 20 gün sonra elime ulaştı. 
Yine bu süre bana özgü...Değişebiliyor.
Pin ulaştığında Doğrula yazan kısma tıklayıp sanırım pini yazmıştım. Kırmızı şerit de pin girince kaybolmuştu.


4-Adsense Hesap Doğrulama (Hesap Bilgileri):

Bakiyem  200tl limitini aştığında aşağıdaki gibi Adsense anasayfasında kırmızı bir şerit belirdi:
Bu kırmızı şeritte 'ödemeleriniz bekletilmekte. Ödemelerinizin gerçekleşmesi için yapmanız gereken işlemler var' yazıyor.
adsense para çekme


Hesap Sahibinin Adı ve Soyadı
♣İBAN numarası
Bu kırmızı şeritteki işlem  butonuna tıkladım. Sağ altta yer alan ödeme yöntemini seçin butonuna tıklayarak banka hesap sahibinin adı ve soyadı yazılacak yere bilgileri  yazdım. Bir de iban numarasını ekledim. Bu bölüm bu kadar. İsim ve soyisim yazarken Türkçe karakter kullanmayın.

Bu bilgilere girince üstteki kırmızı şerit kalkmıyor. Çünkü sırada yapmanız gereken bir işlem daha var. O da şu; Google tarafından banka hesabımıza 1tl'den az bir para yatırılıyor. Bir hafta içinde bu miktar hesabınıza yatırılıyor. Benimkine 0.92Tl yatırılmış.

♣Banka hesabınıza yatan 1tl den az tutarı yazıp doğrulayın
Tekrar kırmızı şeritteki işlem butonuna basarak bu kez karşımıza çıkan banka hesabı yazan yerdeki doğrula butonuna basıyoruz. miktarı seçin yazısının hemen altında kutucukta sayıların olduğu seçenekler çıkıyor. Yani İçinden 0,92 tl olanı seçtim ve doğruladım.

Sonra panelde  kırmızı şeridin  hala gitmediğini fark ettim. Bu durumda eksik bir şeyler olduğunu  anladım.
Ödeme yöntemi seçiniz butonuna tıkladım. Orada YOK olarak görünen seçeneği BİRİNCİL yaptım. Daha sonra bu kırmızı şerit kalktı.

adsense hesap bilgileri

Adsense işlemlerini o kadar pratikleştirmişler ki hiç uğraşmıyorsunuz. Sadece adımları doğru takip etmek gerekiyor.
Kısaca;
1-Bakiye 20tl olunca pin kısmı,
2-200tl olunca hesap bilgileri ile ilgileniyorsunuz.

Şu an için Adsense onayı alma, Adsense'ye başvurma sürecinde hatırladıklarım böyle.
 Eksikliklerimi, aklıma gelenleri daha sonra buraya eklemeyi düşünüyorum.
Google Adsense reklam alma daha önce söylediğim gibi kolay. Zor olan kısım ya da bilgi
 tecrübe gereken kısmı para kazanma kısmı.

Belki bu yazım da ilginizi çekebilir?
Blogger olmak isteyenler için notlarım

4 yorum :

  1. Merhaba telif hakkı olmadan hangi sitelerden resim video yükleyebiliriz yardımcı olabilir misiniz tesekkr ederim başarılar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben bugüne kadar hep pixabay.com sitesindeki resimleri kullandığım için size bunu önerebilirim.
      Bugüne kadar video bloğumda pek kullanmadığım için hiç aklıma telifsiz video aramak gelmemişti. İnternette sizin için biraz araştırdım. 'Telifsiz video nasıl bulunur' şeklinde Google'da arama yaptığımda bu konuda öneriler ve yazılar karşıma çıktı. Dediğim gibi hiç telifsiz videolar kullanmadığım için hangi siteler uygun ve güvenilir detaylı bir araştırma yapmadığım için net bir bilgi vermem doğru olmaz. İsterseniz tek tek bu tür siteleri incelemeniz ya da telifsiz video kullanan diğer site sahiplerinin görüşlerini almanız daha iyi olur.
      Umarım yardımcı olabilmişimdir.
      Kolay gelsin. Sevgiler, saygılar...

      Sil
    2. Teşekkür ediyorum

      Sil